Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2008 00:24 - Крачка встрани
Автор: comfy Категория: Други   
Прочетен: 13343 Коментари: 26 Гласове:
5

Последна промяна: 19.03.2009 13:57



*****************


Само една крачка встрани

и пътят го няма

изгубен се скиташ, изчезнал почти,

разбираш, че всичко било е измама.

 

Протягаш ръце сред бодливите храсти

и пареща болка усещаш.

Мрачни и тъмни, зловонни израстъци,

прегръщат те силно - тях вече ще срещаш!

 

И капчица мисъл те мокри с надежда,

че всичко е сън, боледуване,

че лъч светлина те отново повежда

към тихите залези - тъй често сънувани...

 

Поредната болка реално те връща

към джунглата безпътечна...

Времето спира и тъй те обгръща...

Почваш да търсиш фотонче човечност.

 

... Издраскан, оголен, обсипан с боклук,

ти търсиш отново пътека,

но храстите злобно те гледат: Дотук!

Крачката щом си направил - изгубваш човека!


 

... за всички, които не са ме забравили...



Тагове:   стихове,


Гласувай:
5



1. viki11 - О,
15.08.2008 00:49
от всички, които не си забравил...
Грешна крачка?
Хм...... Лошо. Продължаваме нататък. Такова , каквото е. Отвори очи.
:*
цитирай
2. esen - А защо си тъжен?
15.08.2008 00:49
Приятно е, че се завръщаш с прекрасен стих! Дано е за дълго!
цитирай
3. helios - Радвам се, че се завърна!
15.08.2008 09:20
Има много нови пътеки, просто трябва да ги открием!
Поздрави за красивия стих!:)
цитирай
4. avangardi - Здравей, Кирил, липсваш ни приятелю!
15.08.2008 10:52
Вярвай в трудните моменти, смей се когато тъжиш.
Лесно е глава да отпуснеш, трудно е да победиш.
Живота казват е игра, в която все някой побеждава.
Ако наистина е така, да победиш ти пожелавам!
цитирай
5. kosara2008 - !!!!!!!!!!! здравей и
15.08.2008 11:04
се радвам, че макар и"издраскан.." след "сън"...си отново тук...липсваше,

бавно към къщата на слънцето...и аз така:)
цитирай
6. letisi - ей не на тъгата )))
15.08.2008 11:14
свърши ли една пътека започва друга...просто може би още не си я намерил...краят е и начало...аз ти пожелавам това да е начало на нещо красиво...негов ред е ...поздрави и много усмивки:))))
цитирай
7. melsun - Хей, здравей! :)
15.08.2008 11:30
Какво става с теб? Нещо накриво ли стъпи или хвана по неподходяща пътека? Случва се...на всички ни! :)
Радвам се да те "видя" тук отново! :)
цитирай
8. fiona - ...
15.08.2008 23:59
Преди мнооого време ми беше написал едно стихче. Завършваше така "Силна болка - реалността!..."

Да, такава е понякога. Но хубавото е, че се променя. Не знаеш какво ще ти донесе новия ден.
В съзнанието ми нахлува асоциация...
Когато загасиш лампата в стаята пада мрак, нищо не виждаш. Но останеш ли малко с отворени очи постепенно започваш да различаваш предмети, накрая всичко се избистря и става светло.

С времето, бавно, човек отново проглежда и вижда пътеката сред храстите.
Знам, сега думите не носят утеха...
Прегръдки!
цитирай
9. trevistozelena - ей
16.08.2008 15:12
не съм те забравила, комфичко
нали помниш какво ми казваше преди известно време. опитай да слушаш собствените си съвети и самият ти, ок?
цитирай
10. furiika - Добре дошъл и от мен!
17.08.2008 08:12
Никой не е застрахован от такива крачки, но човек се учи от тях.Ако можеш, поправи я, ако не, усмихни се и продължи напред.
Сърдечен поздрав!
:)))
цитирай
11. vessilinna - !!!
17.08.2008 16:23
Да не повярваш...ти се звърна:)))
цитирай
12. sensation - Не допускай да угасне НАДЕЖДАТА!
18.08.2008 06:45
Не допускай да угасне НАДЕЖДАТА!
Четири свещички бавно догаряха в една стая...
А наоколо беше толкова тихо, че ясно можеше да се чуе техният разговор.

Първата каза:

- Аз съм МИРЪТ!
Но вече никой не се грижи да съхрани жив моя пламък.
Усещам, че скоро ще угасна...

И не след дълго пламъкът й постепенно намаля, намаля и...
Изгасна съвсем...

Втората промълви:

- Аз съм ВЯРАТА!
Вече почти всички ме смятат за ненужна.
Затова няма никакъв смисъл да горя повече...

И когато тя замлъкна, повя лек ветрец и...
Угаси и нейният пламък...

Щом дойде редът на третата свещичка,
тя първо дълбоко въздъхна, след което тъжно промълви:

- Аз съм ЛЮБОВТА!
Но нямам сили да горя повече.
Хората съвсем ме пренебрегнаха и вече не ме оценяват.
Забравиха да обичат дори най-близките си хора.
За тях аз вече не нося същия смисъл...

И още не изрекла последните си думи, тя също изгасна...

В този момент вратата тихо проскърца и се отвори.
В стаята влезе малко момченце и видя угасналите свещички.
Учудено и с присъщата си детска наивност, ги попита:

- Вие защо сте изгаснали?
Не знаете ли, че трябва да горите докрая?...

Но като не му отговориха, то приклекна кротко до тях и от очите му потекоха тъжни сълзи...

В този миг се чу гласът на четвъртата свещичка:

- Не плачи, не се страхувай!
Докато аз продължавам да горя, можем да запалим отново и останалите свещички.
Защото аз съм НАДЕЖДАТА!


Автор - неизвестен
Превод на български - Melisa
цитирай
13. comfy - Много благодаря
24.08.2008 16:23
на всички за коментарите!!!

... Авторът, т.е. аз, не се идентифицира с лирическия герой! Всъщност стиха е посветен на друг човек...

Бъдете!!! *
цитирай
14. vselenche - Здравейте, Кирил!
26.08.2008 13:43
Радвам се, че отново сте в blog.bg и имам възможността отново да Ви чета!
Хубаво лято, поздрави!
цитирай
15. anastasiia - И аз съм тук!:)
27.08.2008 18:33
"Фотонче човечност" и мнооого усмивки!:)))
Ти можеш!...
цитирай
16. jenajena - :)))
05.09.2008 10:15
Всеки край е начало на нещо-
След нощта и два светлия ден,
След раздяла-вълнуваща среща
…………………………
Усмивки !
цитирай
17. rinsewind - Welcome back again,friend!
10.09.2008 15:00
Много се радвам да те намеря отново тук!

Но много странно се завръщаш - с такова едно параноиднодепресивно стихотворение.
Стихотворението си е хубаво,като лирическо произведение,ама яко лъха на "патология"...
:))))))))))))))))))
Вече писа,че авторът и героят са различни лица,но все пак защо публикува точно това?Според мен емпатията задължително включва елемента съпреживяване,т.е. и твоята душица трябва да е "прокървяла" сред тия бодливи храсти.

Извини ме,може би съм малко нахален с такива въпроси!


Още веднъж:радвам се отново да те намеря тук!
цитирай
18. diati - Привет, komfy!
15.09.2008 15:48
... Издраскан, оголен - да, но обсипан с боклук - не вярвам...
цитирай
19. ninaantonova - Всяко пътуване е едно завръщане!
27.10.2008 06:54
Понякога е трудно да избереш правилния път, а той не винаги е пътя на завръщането. Радвам се, че си тук отново. Хубава седмица. :)
цитирай
20. deninosht - !:)
29.01.2009 09:14
... Издраскан, оголен-
ти търсиш отново пътека...
...................................................

мисля-
намерил си я...

поздрав!

цитирай
21. priqtel12 - Въпреки думите ти, че не се идентифицираш с лирическия герой, мисля че не е излишно да прочетеш следния съвет в стихове:
20.07.2009 14:39

".....Нов път си направи и сам тръгни
Трънлив и зъл е на живота ребуса
На кръст разпъва нашите души
Загубил всичко, не загубвай себе си
Единствено така ще го решиш"
/из "КОГАТО СИ НА ДЪНОТО" (Д. Дамянов)/
цитирай
22. comfy - Благодаря ти, Приятелю 12!!! :)
20.07.2009 15:31
... Действително стихът е посветен на мой близък човек... да го повторя, че да е ясно, нали? :))

... Решаването на ребуса изисква повече неща, но пък и основното е уловено от Дамян Дамянов - хареса ми!!

... И все пак, нека си позволя да перефразрам Гьоте (по съответния за момента начин):

Поезията е сива, драги мой,
зелено е дървото на живота!

;)))

Поздрави и благодарности, че си тук, Иве! :)
цитирай
23. priqtel12 - Да, съгласна съм с теб!
20.07.2009 15:41
Истината е в живота и в начина ни на живеене, но.....харесвам и вълшебството на поезията.....Може би защото не ми се отдава писането на стихове и благородно завиждам на тези, които го могат!!!
Няма нужда от благодарности, интересно ми е ,защото до тук се сблъсках с различни неща, което говори за разностранни интереси!
цитирай
24. comfy - "Истината е в живота и в начина ни на живеене" - да, Иве!
20.07.2009 15:59
Аз също съм почитател на Поезията - тя си е един от начините за познание!!

Благодаря ти за комплимента - не се сещам как да ти го върна... :)))

Бъди усмихната и добра, както си сега тук! :)
цитирай
25. ivankalilova - Прекрасно е. . . . . ., , И капчица м...
25.07.2011 10:48
Прекрасно е ......

,,И капчица мисъл те мокри с надежда,
че всичко е сън, боледуване,
че лъч светлина те отново повежда
към тихите залези - тъй често сънувани...''
НО.......
За тази капчица мисъл, си струва да дишаш....
всичко друго.... е сън, боледуване.
а щом лъч светлина те отново повежда,
ще има и изгреви , в съня...бленувани...
СЪРДЕЧНИ ПОЗДРАВИ!:)))

цитирай
26. comfy - Ванче,
25.07.2011 20:26
благодаря ти, че си погледнала и тук....

... надявам се да си права! Макар че това стихотворение е посвещение...

Благодаря ти за коментара и сърдечните поздрави!!! ***

Хубава и спокойна вечер! :) ***

к.к.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: comfy
Категория: Хоби
Прочетен: 3332624
Постинги: 233
Коментари: 6881
Гласове: 61743
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930