Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.02.2007 10:44 - "Ах тези психологически тестове!!"
Автор: comfy Категория: Хоби   
Прочетен: 10350 Коментари: 14 Гласове:
1

Последна промяна: 16.02.2007 12:20


image
Привет, отново! :)
... Днес искам да постна нещо, свързано с опитите на психолозите да типизират хората - за да им е по-лесно, когато си вършат работата! :)))

... Съществува един приятен тест, който се състои в следното: 
На изследвания се показват пет геометрични фигури - триъгълник, квадрат, правоъгълник, кръг и фигура под формата на буквата Z - зигзаг.

Изследваният избира фигурата, която най много му харесва, после коя му харесва най-много от останалите четири и т.н. Тази, която е избрал най-напред характеризира него - какъв психологически профил има той, а последната - с какви хора най-трудно би общувал, разбирал (или би понасял).

Представете си мислено този избор! :))

Избрахте ли си?

Днес ви представям пси-профила на "ТРИЪГЪЛНИЦИТЕ"! :)

И така:

ТРИЪГЪЛНИКЪТ е форма, символизираща лидерство и много Триъгълници усещат именно в това своето предназначение. Най-характерната особеност на Триъгълниците е способността им да се концентрират върху главната цел! Те се енергични, силни личности!

В цветовия тест на Люшер (за него ще поговорим друг път!) предпочитат зеления цвят и рисуват елхичка, когато ги помолят да нарисуват дърво.

Триъгълниците, както и техните "роднини" - Квадратите, се отнасят към линейните форми и са с тенденциите на мислещите с "лявото полукълбо", способни бързо и дълбоко да анализират ситуациите. Обаче, противоположно на Квадратите, които са ориентирани на детайлите, Триъгълниците се съсредоточават върху главното, върху същността на проблема. Тяхната силна прагматична ориентация насочва мисловния им анализ и го ограничава в търсенето на ефективно за дадените условия решение на проблема.

Триъгълникът е много уверен в себе си човек, който иска да бъде прав във всичко! Потребността му да бъде прав и да управлява положението на нещата, да взема решения не само за себе си, но, при възможност, и за другите, прави Триъгълника личност, която постоянно се конкурира и съперничи на останалите.

Триъгълниците много трудно признават своите грешки! Може да се каже, че те виждат това, което искат да видят, не обичат да променят решенията си, често са категорични, не признават възражения. За щастие (както за тях, така и за околните) Триъгълниците бързо и успешно се учат (попиват полезната информация като гъба). Но пък само тази й част, която съответства на тяхната прагматична ориентация, способства (от тяхна гледна точка) за достигането на главната цел.

Триъгълниците са честолюбиви. Ако за Квадрата е чест да достигне висше качество на извършваната от него работа, то Триъгълникът се стреми да достигне високо положение, да придобие висок статус, или - иначе казано - да направи кариера.

От Триъгълниците се получават отлични мениджъри. Главното отрицателно качество на "триъгълния" е: силен егоцентризъм, насоченост към себе си. По пътя към върховете на властта те не проявяват особена принципност по отношение на моралните норми. 

Триъгълниците заставят всички и всичко да се върти около тях... Може би, без тях Животът би загубил част от остротата си...

Какво мислите за подобни типизации? 
Някои от вас откриха ли себе си тук? 
Бихте ли се радвали да се запознавате с пси-тестове?
А да се подлагате на изследване?
Коя страна на психиката ви вълнува най-много?

Е, приятели, очаквам вашите мнения, коментари, въпроси, дискусии - ще се радвам, ако се получи!! :))

А постепенно ще публикувам и останалите пси-профили - за избралите другите фигури! ;))

Весел уикенд!!! :))




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - триъгълник съм май
10.02.2007 21:05
кажи ми го, познай,
но кариера аз не гоня
и да съм център на вселената не моля!
На морала си държа
и мениджър да съм неща!
цитирай
2. comfy - Супер!! :)))
10.02.2007 21:13
Може и да си триъгълник,
но по-различен на вид...
Мислите - многоъгълни,
огряващ небето болид.
цитирай
3. syntez - Поздрави!
11.02.2007 22:35
Приятелю, аз май съм доста сложна фигура :) По принцип обичам науките, които се стремят към опростяване на нещата. Но на психологията не и се отдава много това нещо.:)
цитирай
4. comfy - Радвам се,
11.02.2007 22:53
че си се включил с коментар именно тук... Може би всичко е така, както казваш, а може и да не е - ако уточним критериите, по които съдим, ще мога да бъда по точен, както и да се изразя по-опростено.
Винаги искам да се изразявам простичко, но не винаги става... :))
Идвай пак тук, френд! ;)
цитирай
5. comfy - Съвсем накратко
13.02.2007 08:02
това означава, че в първо приближение имаш психологически профил на триъгълника (което вече знаеш), а най-трудно ти е да общуваш с Правоъгълниците - те ще са тема на следващия ми постинг по този въпрос! :))))
Тогава ще се убедиш, за себе си, че май има нещо вярно в това елементарно тестче!

Благодаря за оценката за блога, Джонс! :))
Старая се...
цитирай
6. forevercarrieon - Интересен блог наистина :)) Аз май ...
13.02.2007 23:03
Интересен блог наистина :)) Аз май си харесах най-много кръга и Z :) Незнам кое повече :) И това е в момента, утре може да е друго. това значи ли, че съм правоъгълник сега? ;) Всички фигури ми харесват, но не мога да си ги представя сами, без нищо наоколо...та...зависи!
цитирай
7. comfy - Привет, forevercarrieon! :)
13.02.2007 23:19
Радвам се, че се включваш тук - че ми идваш охотно на гости! :)))
... Това, че си харесала кръга и Z е много показателно, но ще разбереш защо едва като публикувам за Z-фигурата. А това, че утре ще харесваш друго - едва ли, но, ако наистина така постоянно се сменят предпочитанията ти, може да се каже, че липсва определена степен на духовна стабилност, но не и че си правоъгълник (защото просто щеше да избереш него!)...
Всички фигури ти харесват, но... направи упражнението както е описано - първо отделяш тази, която най-много ти харесва, после по същия начин от останалите четири и т.н. Последната ще олицетворява хората, чийто пси-профил най-малко ти допада и ще ти е трудно най-много с тях....
Много се разприказвах... :)))
Приятна вечер! ;)
цитирай
8. comfy - Много интересно, forevercarrieon!
14.02.2007 12:20
Когато прочетеш за Z-фигурата, ще разбереш защо го казвам... А това, че правоъгълникът е на последно място, може да означава, че ти е трудно, или неприятно, да общуваш с нестабилни хора, с хора, имащи непредсказуемо поведение... Или, може би, ти се страхуваш да не бъдеш такава, да не те възприемат като такава...;)
... Може, много може да каже само една избрана от някого фигура - веднага възниква въпросът защо е точно тя избрана и... тръгват тълкуванията, сравнителните изследвания, стандартизация на тестовете и т.н.
... Тоест, всяко твърдение е подкрепено със сравнително висока вероятност, но никога 100%...
Та, такива ми ти работи! ;))
Поздравиииии! ;)**
цитирай
9. wildroses - Аз съм кръгче :))))
24.02.2007 12:25
А на въпросите- да, бих се радвала да се запознавам с пси- тестове...имам няколко "познати" :))))
Най ми допадат тестове от този тип:
http://www.crossroadbg.com/tvoyat_litchnosten_profil.html
и мисля, че резултатите са интригуващи, но най- интересно е, че не са типизиращи, защото след време се променят, точно както и ние се променяме :)))
Успехи!
цитирай
10. comfy - Диди,
24.02.2007 12:37
радвам се! :)))
Наистина!!
Някъде бях написал, в някой от коментарите в друг постинг, че и аз съм "кръгче"! :))))
Тестът, който ми показа с линка, ми е известен, но благодаря ти - сайтът е интересен!!!

Благодаря ти, мило момиче - весел и щастлив ден ти пожелавам с много емоционални искри! ;)*
цитирай
11. wildroses - : )))
24.02.2007 12:42
Благодаря!
Много искри и в твоя ден :)))))))
цитирай
12. comfy - Да, Диди,
24.02.2007 12:52
така ще е! ;)
цитирай
13. анонимен - от Светулка
18.03.2007 03:24
Аз винаги съм била триъгълник! :))) Понякога ми е кръгло - вероятно заради пълноценната Любов. И в доста случаи съм пирамида.
Ти какво си?
цитирай
14. comfy - Аз съм човек Светулке,
18.03.2007 10:45
а ти си светулка! :))))))))))))))))

Най-много ми допада кръга и все него си избирам! ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: comfy
Категория: Хоби
Прочетен: 3333083
Постинги: 233
Коментари: 6881
Гласове: 61744
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930