Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.02.2007 10:26 - Психологически профил на КРЪГА
Автор: comfy Категория: Хоби   
Прочетен: 4360 Коментари: 9 Гласове:
1

Последна промяна: 16.02.2007 12:21


image

И така, нека продължим със започнатото за Триъгълниците, като сега ще имате възможност да прочетете за Кръга, после за Правоъгълника, Квадрата и Z-Зигзага...

КРЪГЪТ - това е митологическият символ на хармонията. Този, който уверено избира него, искрено е заинтересуван преди всичко от добри междуличностни отношения. Висша ценност за КРЪГА са хората. КРЪГЪТ е най-доброжелателната от петте фигури. Най-често той представлява именно този "стабилизатор", който е необходим за укрепването на работния колектив и семейството - т.е., КРЪГЪТ стабилизира групата.

КРЪГОВЕТЕ са най-добрите комуникатори преди всичко заради това, че те са най-добрите слушатели. Те притежават висока чувствителност, развита емпатия - способност да съпреживяват. КРЪГОВЕТЕ великолепно "четат" хората и моментално са способни да разпознаят преструващите се или лъжците. КРЪГОВЕТЕ са силни привърженици на своя колектив и са много популярни сред колегите си по работа. Обаче те, по принцип, са слаби мениджъри и ръководители в областта на бизнеса.

Първо, КРЪГОВЕТЕ са насочени по-скоро към хората, отколкото към бизнеса. Стараейки се да запазят мира, те понякога избягват да заемат "твърда" позиция и да приемат непопулярни решения. За КРЪГА няма нищо по-тежко от това, да встъпи в междуличностен конфликт. Той се стреми на всяка цена да го избегне. Понякога - в ущърб на бизнеса.

Второ, КРЪГОВЕТЕ не се отличават с решителност, често не могат да се представят както трябва. Триъгълниците, като правило, лесно взимат връх над тях. Обаче, КРЪГОВЕТЕ не се безпокоят излишно в чии ръце се намира властта. В едно нещо КРЪГОВЕТЕ проявяват завидна твърдост - ако става дума за решаване на морален въпрос или нарушаване на справедливостта.

КРЪГЪТ е нелинейна форма и тези, които уверено се идентифицират с него се отнасят по-скоро към мислещите "с дясното полукълбо". Мисленето с "дясното полукълбо" е по-образно, интуитивно, емоционално обагрено, по-скоро интегративно, отколкото анализиращо. Затова преработката на информацията у КРЪГОВЕТЕ се осъществява не в последователен формат, а по-скоро "мозаично", с пробиви и пропуски на отделни звена. Това не означава, че КРЪГОВЕТЕ не са на "ти" с логиката. Просто формалностите не получават приоритет при решаването на жизнени проблеми. Главни характеристики на тяхното мислене са: ориентация към субективните фактори на проблема (ценности, оценки, чувства и т.н.) и стремеж да се намери общото даже в противополжни гледни точки. Може да се каже, че КРЪГЪТ е роден психолог. Обаче, често той е слаб организатор - липсват му навиците, идващи от "лявото полукълбо", на неговите "линейни братя" - Триъгълника и Квадрата.

Е, как сте днес Кръгчета? ;))




Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sunflower - Ами добре.
12.02.2007 22:53
Спокойно и хармонично .. .както бях вчера и онзи ден и както ще бъда утре :))))))
Подредбата ми иначе е следната:
кръг, триъгълник, квадрат (малко се колебая дали да не е първо квадрат после триъгълник), после правоъгълник и накрая Z фигурата. :)
цитирай
2. comfy - Засега мога да ти кажа,
13.02.2007 07:57
че си с пси-профила на кръга (в първо приближение), а най-ти е трудно да общуваш с тези, които си поставила на последно място - Z-фигурите. :)))
Лек ден!!:))
цитирай
3. anahata - Знаех си аз,
17.02.2007 08:29
че съм кръг - познах се от раз, а :)))
цитирай
4. comfy - Радвам се,
17.02.2007 08:30
всъщност и аз се досещах, защото ти разчиташе на интуицията си - като кръговете и зигзазите! ;)
цитирай
5. comfy - Фил,
18.02.2007 00:23
благодаря ти, че си и тук - това първо! :)
Второ - ами, да: една от целите ми е да покажа, че такива пси-профили са нещо като хороскопите. Но, от друга страна, не е ли така и със статистиката - тя ни показва и говори най-често за това, което е под камбанката (ако разпределението е Гаусово), а не за изключенията. Освен това, и тук ще ме разбереш, става въпрос за профили в ПЪРВО приближение... Явно, че при теб е необходимо "изследване" с по-голяма точност!! :))

... Аз също съм си заплюл кръга! :)))))))

Поздрави! ;)
цитирай
6. анонимен - странно, решително поставих тр...
19.02.2007 16:43
странно,решително поставих триъгълника на първо място,но кръга на второ/много ми е симпатичен/-а те са малко взаимоизключващи се.
цитирай
7. comfy - Всъщност,
19.02.2007 16:50
не е странно, защото никой не може да се каже (само при редките изключения), че е представен с пси-профила на точно една от фигурите - разбира се, че всеки от нас е съчетание от качества, но преобладаващо, да кажем, от триъгълника, с добавки от кръга и някои екзотични поправки от квадрата...
Така че не е странно.. По-интересно е коя фигура се поставя на последно място - с тях ще Ви е най- трудно, т.е., с представителите, описвани с този пси-профил... :))
Поздрави! ;)
цитирай
8. sunyto - :) и аз съм кръг))
09.03.2007 12:47
Много ми харесва целия блог!!Поздрави от мен!!
цитирай
9. comfy - Привет, Руми! :)
09.03.2007 14:09
Ами, много ме радва това, че харесваш сътвореното от мен тук! ;)
Ще те чакам пак - идвай, Руми! ;)*
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: comfy
Категория: Хоби
Прочетен: 3332818
Постинги: 233
Коментари: 6881
Гласове: 61743
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930