Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2007 18:35 - Райсън като сънрайз! :)
Автор: comfy Категория: Изкуство   
Прочетен: 18457 Коментари: 38 Гласове:
3

Последна промяна: 10.10.2007 22:16


Здравейте приятели!

Много искам да ви разказвам, много...

Но ще умиротворя желанието си и ще се постарая,
съвсем накратко,
да ви запозная задочно с една личност,
с един поет, с една душа, с един изключителен човек:
Райчо Русев - Райсън

Тук ще публикувам по случайно избран начин няколко
негови стихотворения
от последните му две стихосбирки:
"Шепа стихове"
и
"Стихове на вятъра"


Поводът е вчерашната премиера, състояла се 
в книжарница "Хеликон" - Стара Загора, 
където можете да намерите и да си купите
тези ценни, според мен, книжки!


image

Есенен въпрос

Есен моя, рижа, златокоса!
Решетарка циганка, в торбата
лятото нарамила, го носи
някъде надолу по селата.

Шумките се сипят из торбата -
всяка е един изсъхнал ден.
Тишина. Какво е тишината?
Гласове на тия преди мен.

Исках да попитам: аз какво съм
в този свят и във живота тоз?
Една голяма точка по въпроса.
А пък ти си другият въпрос.

image

Сняг

И откъде дойде това?
Нали се бях зарекъл
да няма нищо на света,
което да харесвам?

А то е нищо, то е сняг.
Вървиш като замаян,
завърнал се на тоя свят,
а откъде - не зная.

И пак си малкото дете.
И всичко си е същото.
Но ти си вече посветен,
че празникът ще свърши.

И кроткият снеговалеж,
загадъчен и ласкав,
така те моли да умреш,
преди да си пораснал.

Студено. Тихо е. Тъга.
И приказката става:
Светът воюва със Смъртта
и тя го побеждава.

И ето: властва над Света
магията й бяла.
Но там - кокиче под снега.
И всичко - отначало.

image

Благодарност!

С какво заслужих тая щедрост?
Сам си завиждам скришом:
морето даде да го гледам,
небето - да го дишам.

И ходя, и усещам виното...
На всичкото отгоре
ми дадена и немислимата
възможност да говоря.

Две думички за тоя свят,
във който съм на гости.
Едната е "благодаря"!
А другата е "още"!

Две думи с клечка на брега,
на пясъка изписвам.
Изми ги първата вълна.
А бях написал "Жив съм."

image

***

АЗ НЕ ЗНАЯ КЪДЕ СИ СЕГА
дали сняг те вали, или дъжд, но
да позная ли, че си сама?
Да позная ли, че ти е тъжно?

Нещо дава ми сигурен знак,
че не ти е спокойно сърцето.
Без да искам и друго познах -
ще се сетиш сама за което.

Моя мила и смешна тъга!
Ето - болката сякаш утихна.
Ти помисли за мене сега.
Да позная ли, че се усмихна?

image

***

ТАКА Е. Тъкмо се научиш
живота да разбираш,
поотредиш деца и внуци
и трябва да умираш.

И сякаш всичко ще умре,
преди да стане утре.
Но тъкмо времето да спре -
и някой го побутне.

image

Толкова!

Колкото до песента оттатък,
колкото до другата врата,
колкото от мене до децата -
толкова огромен е света.

А умрат ли чувството, копнежът,
ще изровя гробчето с очи.
Ще ми трябва мъничко ковчеже -
колкото един написан стих.

image

Благодаря ти, Райсън!!! :))

Бъди жив, здрав и вдъхновен!! ;))






Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. avangardi - Благодаря ви мило семейство,
07.10.2007 19:18
за очарователната вечер,
с представянето на "Шепа стихове" и Стихове на вятъра" на Райчо Русев- Райсън
издател Слово

ДЕНЯТ Е СЛЪНЧЕВ И КРАСИВ.
И щастието - близко.
Поискай само да си жив.
Но много силно искай!

Деца играят вън и смях
в прозореца ти плиска.
Поискай да си като тях.
Но много силно искай!

Обидиха те... И какво?
Небето се не срути!
Поискай да не те боли
за няколко минути.

Райчо Русев е много земен и сърдечен поет.

Още веднъж ви благодаря!

Илка
цитирай
2. anastasiia - Благодаря за...
07.10.2007 20:28
безценните стихове...в шепата ми...:)
Затварям я..., за да ги запазя в мен...
Прекрасни са...Чувствам се много по-одухотворена и въздушна...лека, след съприкосновението с късчета вълшебна поезия...
Благодаря и за песента...:)
цитирай
3. esen - от Райсън
07.10.2007 21:58
Песничка

Върти се, върти колелото,
търкаля се белият свят.
Уж беше безкраен животът, животът,
а всичко остана назад.

Уж всичко видях, а защо ли
сърцето не иска да спре?
Очите защо ли се моля и молят
за още море и небе?

В душата на празник те каня,
за да помоля смутен:
ти, който след мен ще останеш, останеш,
минута живей зарад мен.

Оставям каквото обикнах,
но дай ми след век или два
през твоето рамо веднъж да надникна
в света, в който пях и живях.

Пък аз ще си плащам, човече,
живота за мен отреден:
по ясна звездица на вечер, на вечер,
по кошница вятър на ден.

***
ПРИРОДАТА, КЪЩИТЕ, ето небето отгоре,
шепнат нещо или стаховито бучат.
Много, много е важно това, за което говорят,
но още по-важно - това, за което мълчат.

Ние с теб сме съгласни. Понякога спорим.
Понякога даже срещаме бегло очи.
Сигурно много е важно това, за което говорим,
но още по-важно това, за което мълчим.

Усмихни ми се, мила! Знам, че го чуваш и ти,
дето някой ли, нещо ли там, под зеления чим,
на някакъв друг език се опитва да ни говори -
това, за което така упорито мълчим.

След неговите стихове оставам без думи!
Благодаря!
цитирай
4. mmmmmmmmm - Поздрави за
08.10.2007 11:17
този посто,comfy!
Истинско удоволствие!:)))
цитирай
5. lion1234 - Поздрави!
08.10.2007 12:25
Поздрави за прекрасните стихове, Комфи! Особено ме впечатли стихотворението ,,Сняг''! Твоят приятел умее да улавя безценните мигове на живота, стаени грижливо зад живописните багри и нежните звуци!
Имаш страхотно обкръжение: от снимките лъха ведрост, топлина, загадъчност, трепет, самовглъбяване - толкова нюанси, толкова богата душевност!
Лек ден!
цитирай
6. viovioi - Кирчо, моля те да не се сърдиш..
08.10.2007 12:29
Стиховете ми харесаха, но ако се качи на трактор с прикачен инвентар например фреза никога не бих казала че е поет. Нещо визията куца. Как ли изглеждат Яворов, Алеко, Слявейков ..Нещо и от към страна на интелектуалци осиротяхме. Защо ли?
цитирай
7. trevistozelena - ей:)
08.10.2007 13:13
стихотворенията наистина са прекрасни. благодаря ти, че си ги постнал (на есен също:) ). непременно ще запомня името и ще си потърся стихосбирките:)
сърдечни поздрави:)
цитирай
8. deninosht - !!!:)
08.10.2007 14:27
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!:)

ТУК-
САМО НА КОЛЕНЕ!!!:)))

РОЗДРАВ И ЗА ДВАМАТА!:)

ДЕН
цитирай
9. esen - viovioi,
08.10.2007 15:52
Днес за втори път ми се случва да поспоря с теб. Хубаво е да имаш мнение и да го отстояваш, но това се получава, когато познаваш един поет или поне творчеството му. Сега ще ти разкажа за представянето "Шепа стихове" и "Стихове на вятъра" на Райсън в КДК Хасково.
КДК (Клуб на дейците на културата) беше пълен. Тук на мероприятията присъстват предимно поети и писатели, каквито в Хасково има много и повечето имат по няколко книги зад себе си и пишат чудесно. Всеки е правил по няколко премиери и е присъствал на представянето на много книги от местни и други автори, дори и на чужденци. Мога да ти кажа, че единствено при Райсън се получи толкова задушевна обстановка, в която всеки бързаше да изрази възхищението си от големия поет и радостта си, че е толкова близо до нас. Книжките му свършиха бързо, очаквам и тиражът скоро да се изчерпи.
И както казва ДЕН:
ТУК-
САМО НА КОЛЕНЕ!!!

Щастлива съм, че съм съвременница и можах да се докосна до душевността на Райчо Русев - Райсън!

Благодаря ти за този постинг, Кирил!

И още един стих:

***

ПИТАШ МЕ как те обичам.
Как те обичам ли, скъпа?
Както водата, която се стича
по тялото, като се къпеш.

Питаш ме как те ревнувам.
Как те ревнувам ли, скъпа?
Както изгубен, комуто се счува
веселбата на пътя.

Питаш ме - докога.
Докато забравя, скъпа!
Твоето "не" и твоето "да",
и твоята тръпка.

Райчо Русев - Райсън
цитирай
10. comfy - Иле,
08.10.2007 16:11
много се радвам, че бе и си съпричастна на нашите виждания за душата и поезията на този неординарен поет - Райсън!!
Благодаря ти, че дойде и стана част от събитието!!! :)**
цитирай
11. comfy - Ася,
08.10.2007 16:14
коментари като твоите, произлизащи и от душа, която резонира с най-фините вибрации на човешката същност, винаги ме радват и ми носят душевна хармония, за каквато обикновено си мечтаем, но достигаме само понякога...

Благодаря ти, дружке! ;)***
цитирай
12. comfy - Златна,
08.10.2007 16:15
определено мисля, че си попаднала в десятката - в една от многото възможни в случая!! :)))

Благодаря ти! :)*
цитирай
13. comfy - Мариянке,
08.10.2007 16:17
огромное спасибо!!! ;)))*

Кога и къде да те почерпя? (инфото може и на лични, че току виж се събрала навалица...)

Прегръдки! ;)*
цитирай
14. fiona - И аз ти благодаря, Comfy!
08.10.2007 16:19
Както и на Есен за попълненията. :)
Най-вече на Райчо Русев за хубавите стихове.
Много човешки и топло звучат. Близки.
цитирай
15. comfy - Джошкун,
08.10.2007 16:20
приятелю, действително съм учуден на проявената "перцептивност", при това от голямо разстояние, както и на интуитивно добре нарисуваната картина на един по-хубав паралелен свят...

Благодаря ти, приятелю! Бъди здрав и вдъхновен! :)
цитирай
16. comfy - Вили,
08.10.2007 16:22
както би казал Юлиян Вучков : "Това е друга тема"... Тя, разбира се, не е забранена и аз с удоволствие бих я обсъдил с теб, но не ми се ще тук и сега...

Благодаря ти, че си пряма - както винаги!!! Именно това качество ценя у теб! ;)***
цитирай
17. comfy - Тревичке,
08.10.2007 16:24
много се радвам, че и твоето внимание е "грабнато" по някакъв начин - но, всъщност, ти си будна душа и това по-скоро потвърждава наблюдението ми! ;)))

Целувки, мило момиче! ;)**
цитирай
18. comfy - Ден,
08.10.2007 16:25
съгласен...
Прости ми, че не те уведомих - мислех си, че знаеш (ти обикновено знаеш всичко)... Съжалявам, щеше да е добре да си и ти с нас... Следващият път - а такъв ще има!!! ;)))***
цитирай
19. comfy - Отбелязвам отново
08.10.2007 16:26
пълноценното ти участие в този постинг, Злат! :)))))))))
Благодаря ти! ;)***
цитирай
20. comfy - Да, Фионке,
08.10.2007 16:28
не само стиховете са топли и "човешки звучат" - самият Райсън е сънрайз!!! :))

Радвам се, че си тук, Фионке! ;)**
цитирай
21. wildroses - Леки и галещи
08.10.2007 19:50
стихове...като вятър, неуловим в шепа...;)))
Поздрави и от мен! :))
цитирай
22. feminaslim2007 - Поздравления и мерси!
08.10.2007 20:17
:)))))))))) Прекрасни стихове! А според мен човека има много топло и слънчево излъчване на снимките! Пък и нали са важни стиховете му, а не визията? А и стиховете са топли и слънчеви (дори, когато пише за сняг ;) ) , също като ИЗЛЪЧВАНЕТО на човека!
цитирай
23. comfy - Русалке,
08.10.2007 21:44
много ти благодаря, че си тук!!
Да, стиховете му почти винаги съдържат някаква идейка, многопластово чувство и непретенциозна форма - това е неговия стил и аз го харесвам...

Ще му предам поздравите, макар той да е поглеждал днес тук! ;))

Поздрави, Русалке! ;)***
цитирай
24. comfy - Драга Драгомира,
08.10.2007 21:49
Благодаря ти от името на Райсън и от мое име също!
Днес той ми се обади и каза, че е прочел онази забележка на Вили за външния му вид... Помоли ме да напиша, да предам на всички, че той винаги е казвал за себе си следното:

"Мене не трябва да ме гледате, а да ме слушате!" - надявам се, че по този начин слагаме точка на въпроса за визията... Още повече, че на снимките е едно, а на живо... на живо той е един наистина обаятелен човек!!! Очевидно обаянието все още не може да се дигитализира - поне от фотоапаратите...

Поздрави, драга Драгомира - драго ми е като си тук! ;)**
цитирай
25. liastovica - . . . . . И сякаш всичко ще умре, преди ...
09.10.2007 00:01
.....И сякаш всичко ще умре,
преди да стане утре.
Но тъкмо времето да спре -
и някой го побутне.........


Поздрави за посвещението в Блога, поздрав и много успехи и щастие за Райсън.
Един великолепен поет и земен и красив Човек.
:)))))
цитирай
26. comfy - Поли,
09.10.2007 00:14
така се радвам, че си тук!!!!
... Да, и двамата познаваме Райсън и знаем какъв човек е той - радвам се, че и ти го потвърди! ;)***

Хей, не се губИ - идвай по-често! ;)*
цитирай
27. zvezdichka - И аз благодаря Кирил,
09.10.2007 23:03
че се докоснах до тази непозната за мен личност и невероятните стихове, в които се усеща волността и естествеността на поета и жизнерадостния му вик!
цитирай
28. comfy - Благодаря ти за
09.10.2007 23:22
съпричастността, Звездичке!! :)))

Светът е малък - може и да се срещнете някога с Райсън... ;)

Поздрави! ;)**
цитирай
29. letisi - казват че живота се измерва с миговете спиращи дъха ти
09.10.2007 23:34
на въпросния поет пожелавам да са безброй и много късмет:))))))
цитирай
30. comfy - Летиси,
10.10.2007 00:16
благодаря ти - ще му предам, макар той да има наистина много такива мигове!!! Те никога не са излишни!

Прегръдки! ;)**
цитирай
31. tvoqsam - ...
10.10.2007 15:36
Добър човек си... Стискам ти ръка!
Повече хора като теб нека има!
С удоволствие ще закупя стихосбирките!!!
цитирай
32. comfy - Ели,
10.10.2007 15:54
трогнат съм от първото ти посещение тук...
Благодаря ти за милите думи, а стихосбирките си заслужават!!
Първата му стихосбирка, която съдържа над 150 стиха се казва "Лични стихове"....

Поздрави и прегръдки - идвай пак, Ели! :)*
цитирай
33. vessilinna - !!!
11.10.2007 18:56
Прекрасен поет и два пъти по -прекрасен човек и приятел.
Радвам се за него и за "новите му дечица"
цитирай
34. comfy - Да, Веси,
11.10.2007 19:09
така е! И аз се радвам на твоята съпричастност!! :)))

Къде се губиш ти? :))**
цитирай
35. martiniki - просто преди минутки
16.10.2007 15:39
Иво Добринов пусна това минифилмче от неделя - Райчо на живо!

http://www.vbox7.com/play:bb0e7a67
цитирай
36. comfy - Да,
16.10.2007 18:37
жалко, че е само 20 секунди....

Благодаря ти!!! :)
цитирай
37. rajsun - Благодарност!
18.10.2007 08:55
Най-напред - благодаря на Кирил за представянето тук!!
От сърце!
Бъди, приятелю!
Благодаря и на всички - за толкова силните и добри думи!
Всекиму желая най-напред това, което той сам си желае. След това - да чете и да пише само добри думи, да вижда и прави само добри неща.
Живи и здрави да се виждаме!
Бъдете!
цитирай
38. comfy - Бъди!!
20.10.2007 12:20
Sa fie, prietenul meo!!!!! :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: comfy
Категория: Хоби
Прочетен: 3330399
Постинги: 233
Коментари: 6881
Гласове: 61742
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930